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Wonder Boy The Dragon's Trap - une formidable machine à remonter le temps

Le futur Wonder Boy : The Dragon's Trap permettra aux joueurs d'alterner entre les graphismes et les sons du remake et ceux de la version originale. Une preuve supplémentaire de la volonté chez Lizarcube d'honorer comme il se doit l'immense jeu de Ryuichi Nishizawa.

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Chez Lizarcube, le respect du modèle est primordial. Bien que les graphismes de Ben Fiquet, les animations et les musiques magnifiques téléporteront bel et bien Wonder Boy : Dragon's Trap dans notre époque, Lizarcube offre également la possibilité aux joueurs de découvrir ou redécouvrir les sprites 8-bit d'origine.

Il faut dire que malgré ce lifting impressionnant, les développeurs se font un devoir de respecter à la lettre l'esprit du jeu, au point même de permettre aux nostalgiques de passer des réarrangements de Michael Geyre et Romain Gauthier aux musiques originales de Shinichi Sakamoto. Un voyage dans le passé à volonté, et en pressant juste un simple bouton !

With the 'Retro feature' you can switch in-game from HD to 8-bit anytime, anywhere.

Cerise sur le gâteau, ceux qui se souviennent des fameux passwords de sauvegardes de 1989 pourront les utiliser sur la version PlayStation 4, Xbox One et Nintendo Switch qui arrive au printemps.

Bref, de quoi démarquer définitivement ce remake des autres productions qui arriveront elles aussi bientôt.

The Retro Feature

  • You will able to change between 1989 retro graphics and 2017 modern animated graphics anytime, anywhere, at the press of a single button!

  • You will able to change between 1989 retro music/sfx and 2017 modern music/sfx anytime, anywhere, at the press of a single button!

  • You can mix and match: retro graphics + modern audio, modern graphics + retro audio. You can also can mix and match modern music + retro sound effect or vice-versa.

  • The retro modes are running in widescreen, 60 FPS (constrast to the original Master System version running in 4:3 ratio with a refresh rate of 25 or 30 FPS depending on your console region). So the scrolling and physics are now smoother.

  • We worked very hard and implemented some crazy underlying technology to nail the game details so that it would feels just like the original, down to random drops. For those technically inclined, we hope to describe some of the technology we created in a future blog post.

  • Tech trivia: for a same given object, the pixel resolution has been multiplied by 6 on each axis. In the original version the “blocks” were 16x16 = 256 pixels, in the new versions they are 96x96 = 9216 pixels each. So the amount of pixels for a same object has been multiplied by 36! The game is rather heavy on texture data :)

  • The game will accept your original passwords from the Sega Master System and Game Gear versions of the game! So you can effectively load a “save” from decades ago.

  • The game will be able to emit new passwords that will work on the original 1989 and 1991 versions. You can also use those passwords to transfer your game accross any platform the game is targetting.

pour aller + loin...

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